مدیران خبرگزاری مهر با حضور در کانون توانا با توانمندی‌های این مجموعه ملی آشنا شدند.

به گزارش پیک توانا؛جمعی از مدیران خبرگزاری مهر و نشریه انگلیسی زبان تهران تایمز روز گذشته با حضور در کانون توانا با فعالیت‌های کانون توانا و اثرگذاری آن در توانمندی‌های معلولان آشنا شدند.

محمدرضا هادی‌پور مدیرعامل کانون توانا در این نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، معلولیت را یک محدودیتی دانست که عامل سازندگی معلولان است و از این حیث این طیف را که سازنده‌تر از دیگران کرده است.‌

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین موجود در کشور اجرا نمی‌شوند، افزود: اهالی رسانه باید در اطلاع‌رسانی به قشر معلول و مطالبه‌گری از مسئولان در خصوص اجرای قوانین این طیف از جامعه به کمک ما بیایند.

هادی‌پور با اشاره بر این مطلب که کانون توانا برگزار کننده مجامع هم‌اندیشی سمن‌های معلولان کشور است و تاکنون چندین نوبت آن را برگزار کرده، تصریح کرد: هدف از این اقدام آشنایی سمن‌های معلولان با یکدیگر، استفاده از ظرفیت‌های موجود، پیشگیری از موازی کاری و حرکت‌های هدفمند است.

مدیرعامل کانون توانا با بیان این مطلب که دفاع از حقوق معلولان و توانمندسازی معلولان هدف ما است، ادامه داد: در حال حاضر۱۸۰ پزشک متخصص با بخش درمان مجموعه کانون توانا همکاری دارند و همچنین کانون توانا مجهزترین مرکز فیزیوتراپی ویژه معلولان را برای خدمت‌رسانی به گروه هدف راه‌اندازی کرده است.

به گفته این مسئول کانون توانا معلولان را نیروهای بالقوه در امور پژوهشی، تحقیقاتی و مدیریتی می‌داند و با پشتیبانی از تحصیل آنها این طیف را برای آینده‌ای بهتر آماده می‌کند.

هادی‌پور گفت: کانون ۲۵۰ واحد مسکونی برای معلولان ساخته و علاوه بر این تعداد زیادی را صاحب اشتغال و درآمد پایدار کرده است.

وی تأکید کرد: کانون توانا کمک بلاعوض را مخالف کرامت انسانی معلولان می‌داند و در تمام 25 سال گذشته دریافت آن را ممنوع اعلام کرده است، معلولان دارای حقوق شهروندی و اجتماعی هستند و دولت با احقاق حقوق آنها باید نگرش مبتنی بر نیازمند بودن آنها را رفع کند.

 

به گفته هادی‌پور، کانون توانا دو شعبه در قزوین و تاکستان و یک شعبه در کلاردشت مازندران دارد و بسیاری از فعالان حوزه معلولیت در سایر استان‌ها نیز داوطلب اخذ نمایندگی و شعب این مجموعه هستند.

شکوهی معاون اجرایی، خرازانی، مسئول بازرگانی، سعیدی مدیر پشتیبانی، محمدی روابط‌عمومی، مظهری دبیر بخش عربی، طارمی مسئول مالی، کریم‌پور مدیر منابع انسانی، پیری دبیر استان‌ها، خسروی دبیر ورزشی، پایدار مسئول آموزش، امامی مدیر آی‌تی، مردی دبیر روزنامه تهران تایمز و رحیمی کارشناس منابع انسانی در این بازدید حضور داشتند.

خبرنگار: رقیه بابائی
عکاس: میثم کلانتری